Ik als AOW’er zou nu een reparatie van ca. € 600.—moeten betalen. Het bedrag van een nieuwe scooter. U begrijp dat dit voor mij buiten proporties is. Wat wordt het volgende mankement? Ik heb weinig vertrouwen meer in dit product.
Het geheel overziend heeft u aan mij een product geleverd dat redelijkerwijze niet aan de verwachtingen voldoet en niet de te verwachten prestaties en rijplezier heeft geleverd. Te veel defecten in korte tijd. Teveel ergernis. Ik ben van mening dat ik voor mijn geld nog weinig plezier aan deze scooter heb gehad en dat dit product niet voldoet. Dat is volgens de wet niet de bedoeling. Ik herinner u eraan dat u volgens de wetgeving aansprakelijk bent voor het leveren van een kwalitatief goed product. Eén en ander heeft niets met een garantietermijn van 6 maanden te maken.
Bovenstaande gelezen hebbende moet u als deskundige toch ook tot de overtuiging komen dat hier al vanaf het begin al iets aan de hand is geweest. Iets waar u nog ik enige schuld aan hebben. De schuld ligt geheel bij de fabrikant. Zoiets noemden wij vroeger: “Een maandagmorgen apparaat”. Mijn eerste gedacht was de brommer in te ruilen echter het is wettelijk uw verantwoording een goed product te leveren en dat is voor mij de reden waarom deze brommer volgens mij nog één keer geheel kosteloos onder garantie door u gerepareerd dient te worden. Een dure reparatie komt mij momenteel financieel ongelegen. Het is te gek binnen 3000 km zoveel kleine klachten/ergernissen en een kapotte krukas.
Omdat dit soort gevallen sporadisch voorkomt heb ik er toch wel vertrouwen dat één en ander na een goede aanpak in orde kan komen. Dit is helemaal fout gelopen. De toekomst zal het leren.
Indien u niet tot kostenloze reparatie onder garantie over kan gaan dan verzoek ik u de brommer in dezelfde staat waarop u hem heeft ontvangen bij mij terug te brengen. Ik laat de brommer dan in het voorjaar repareren.
Om u voldoende tijd te geven hier goed over na te denken verzoek ik u binnen 30 dagen na dagtekening te reageren op deze brief. Mocht u toch nog meer tijd nodig hebben dan hoor ik dit graag van u.
Laten we dit zorgvuldig behandelen.
Hoogachtend,
H. Widman
Zijn antwoord
Beste Heer widman, Na het lezen van uw uitgebreide mail heb ik eerst uw bestand erbij gepakt en uw historie bekeken ik kom niks tegen over uw klacht van een geluid uit de motor en zie ook geen onderhoud historie van uw scooter en heb uit ons telefoon gesprek begrepen dat u dit allemaal zelf deed waar misschien zoals ik al aangegeven heb ook het probleem kan liggen. In onze garantie voorwaarden staat ook nadrukkelijk vermeld dat de garantie vervalt indien er geen onderhoud gepleegd wordt volgens onze opgave en wij gaan deze reparatie ook niet onder garantie vergoeden uw scooter is aangekocht op 09-06-2008 en daarbij heeft u recht op 1 jaar fabrieksgarantie en deze is geruime tijd verstreken. Mocht u uw scooter niet gerepareerd willen hebben dan zullen wij de kosten die gemaakt zijn tot nu aan u berekenen en uw scooter terug bezorgen in de staat dat hij opgehaald is maar op die manier heeft u er ook niks aan lijkt mij. Het geen wat ik wil voorstellen is dat u 25% korting krijgt op de materialen en arbeid en dat we voor het transport (halen en brengen) €25,- berekenen wat voor u zal inhouden dat de totale motorrevisie € 378.75 zal bedragen excl. de bijkomende materialen voor het onderhoud. (uw scooter zullen wij dan deze winter gaan repareren en volgend jaar gaan terug bezorgen) Graag verneem ik van u wat u wilt Met vriendelijke groet, Edwin van Straaten
|
<--- Naar pagina nr. 5 |
Naar pagina nr. 7 ---> |